Marketing internetowy przybiera wiele różnorodnych form. Niektóre z nich zazębiają się ze sobą w dość nieoczywisty sposób. Doskonałym przykładem może być wpływ treści multimedialnych na SEO, a w konsekwencji pozycje w Google oraz liczbę użytkowników odwiedzających stronę. Przeciętny użytkownik, mając do wyboru obejrzeć parominutowe wideo lub poświęcić kilkanaście minut na przeczytanie fachowego tekstu, najczęściej zdecyduje się na to pierwsze.

Odbiorcy przyswajają materiały filmowe znacznie łatwiej i szybciej, niż tekst czy infografiki

Na ekranie „musi się dziać”. Statyczna kamera, prezenter/ka monotonnie odczytująca kolejne kwestie z kartki – to sprawdzony przepis na to, aby widzowie błyskawicznie zaczęli szukać przycisku X. Zdarzają się też sytuacje odwrotne: pomimo przygotowania efektownego spotu, przystępnego poradnika albo rzetelnego testu porównującego produkty, liczba wyświetleń filmu ani drgnie. Dzieje się tak m.in. z tego powodu, że algorytmy Google nie są w stanie poprawnie rozpoznać zawartości. Choć boty wyszukiwarki stale otrzymują kolejne poprawki i udoskonalenia, to zrozumienie treści (a zwłaszcza pliku audio czy video) pozostaje póki co poza ich zasięgiem. Trzeba im „pomóc” stosując odpowiednie tagi oraz opisowe metadane. Według specjalistów z agencji AFTERWEB im więcej dodatkowych, zaszytych w kodzie informacji, tym łatwiej będzie trafić do szerokiego grona odbiorców z grupy docelowej.

Każdy osadzony na stronie plik video trzeba odpowiednio opisać, by wyszukiwarka dobrze go zaindeksowała

Dokładnie wypełniając wszelkie możliwe pola w serwisach z materiałami filmowymi poprawia się również wiarygodność w oczach widzów. Ciekawe, przydatne, pouczające lub zabawne i pomysłowe wideo ma duże szanse, by stać się viralem. W przypadku udanych filmików marketing wirusowy robi się w zasadzie samoczynnie. Internauci sami z siebie przekazują sobie odnośnik do takiej zawartości, spędzają na firmowej witrynie sporo czasu. W ten sposób naturalnie rośnie liczba linków do domeny i wskaźniki świadczące o autentycznym zainteresowaniu użytkowników. Tym samym pozycjonowanie stron www zacznie przebiegać znacznie sprawniej. Warto zadbać o jedne z kluczowych czynników rankingowych w Google, a jednocześnie zapewnić odbiorcom przydatne, angażujące treści. Materiały filmowe dostarczają wszystkiego po trochu.