Na skrzynki e-mail wielu osób trafiają obecnie wiadomości informujące o zawieszeniu konta w serwisie Netflix lub wygaśnięciu hasła i proszą o podanie nowego. Niestety jest to kolejne oszustwo.

Oszustwa oparte na phishingu, czyli wyłudzaniu poufnych danych rozpoczynają się od niewinnie wyglądających wiadomości mailowych. Wiele osób w ostatnim czasie otrzymało wiadomości w których przestępcy podszywają się pod popularną platformę Netflix.

Jedną z wiadomości jest informacja o braku autoryzacji płatności – „Nie udało nam się autoryzować płatności za kolejny cykl rozliczeniowy abonamentu, dlatego zawiesiliśmy Twoje członkostwo. Twoja obecna subskrypcja jest jednak aktywna do momentu jej wygaśnięcia. Oczywiście chcielibyśmy, abyś wrócił do nas. Dlatego wystarczy kliknąć przycisk zrestartuj swoje członkostwo, aby zaktualizować swoje dane i kontynuować oglądanie wszystkich najlepszych filmów z programów telewizyjnych.”

Kolejna rozsyłaną wiadomością jest informacja o wygaśnięciu hasła do serwisu. Taka wiadomość została przed chwilą przesłana na jedną z naszych skrzynek email.

Za każdy razem warto zwrócić uwagę na adres wiadomości. W przypadku oszustw nie jest powiązany z serwisem Netflix, a link przekierowujący nie prowadzi do strony internetowej Netflixa.

Oszustwom nie chodzi w tym przypadku o przejęcie konta Netflixa, gdyż po próbie logowania na fałszywej stronie jesteśmy informowani o podejrzanym logowaniu. Przestępcy proszą nas o podanie naszych danych w postaci: imię i nazwisko, numer karty płatniczej, datę jej ważności oraz kod CVV.

Dlatego też sprawdzajmy dokładnie skąd pochodzą tego typu wiadomość, gdzie nas przekierowują linki i jeśli nie jesteśmy pewni nie klikajmy w nie. Wpisujmy w przeglądarce ręcznie nazwę platformy, banku i wtedy sprawdzajmy czy faktycznie jest coś nie tak, czy ktoś nie chce nas oszukać.