Doszło do kolejnego przypadku oszustwa w naszym regionie, gdzie pokrzywdzony padł ofiarą przestępców podszywających się pod pracowników banku.
30-letni mężczyzna mieszkaniec powiatu krotoszyńskiego powiadomił wczoraj policjantów o oszustwie. Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że otrzymał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik jednego z działających na terenie naszego kraju banków. Rozmowa ta przebiegała standardowo, dlatego nie wzbudziła żadnych podejrzeń u pokrzywdzonego, który uwierzył, że rozmawia z autentycznym pracownikiem banku. Fałszywy konsultant poinformował o wycieku danych z serwerów banku i poprosił o weryfikację danych osobowych w celu zabezpieczenia konta. W ten sposób przestępcy uzyskali dostęp do wszystkich danych personalnych mężczyzny.
Oszust poinformował także o rzekomym złożeniu wniosku o kredyt gotówkowy na koncie bankowym pokrzywdzonego. Mężczyzna, zaniepokojony wiadomością, oznajmił, że nie składał takiej dyspozycji, ponieważ nie potrzebuje w danej chwili kredytu. Przekonany o tym, że rozmawia z prawdziwym pracownikiem banku podał jeszcze kilka istotnych informacji co natychmiast wykorzystali oszuści.
Kolejnym krokiem oszusta było polecenie zainstalowania aplikacji na telefonie ofiary. Przekonywał, że jest to niezbędne do dalszego zabezpieczenia konta i monitorowania podejrzanych aktywności. Niestety, pokrzywdzony w obawie przed utratą swoich środków, zgodził się na instalację aplikacji, która umożliwiła oszustom zdalny dostęp do jego urządzenia.
Finalnym etapem manipulacji było zaciągnięcie przez oszustów kredytu gotówkowego w kwocie ponad 34 850zł na szkodę 30-letniego mężczyzny, a następnie przelanie tych środków na swoje konto.
Zobacz również: Policjanci z regionu poszukują świadków zdarzenia