Ostrowskie Rondo Bankowe pomimo, że powinno być rondem bezpiecznym, jest miejscem gdzie dość często dochodzi do różnego rodzaju zdarzeń drogowych. Ostrowski architekt Mariusz Jakubczyk w ramach projektu „MIASTOWIZJE” pochylił się nad problemem jego funkcjonalności i przygotował ciekawe rozwiązanie.

Na ostrowskim rondzie bankowym dochodzi do szeregu kolizji, które oczywiście spowodowane są błędami popełnianymi przez kierowców. Wielu z nas zauważa również nie właściwe jego oznakowanie. Nawet ostrowscy policjanci nakręcili ostatnio film instruktażowy jak się po im poruszać. Gdyby było właściwie ono oznakowane, byłoby to potrzebne?

Ostrowski architekt Mariusz Jakubczyk w ramach projektu „MIASTOWIZJE” pochylił się nad problemem jego funkcjonalności i przygotował ciekawe rozwiązanie. Pierwsza plansza to koncepcja zmiany organizacji ruchu, do zrobienia metodami tymczasowymi, żeby sprawdzić, czy zaproponowany układ się sprawdzi.

W ramach przebudowy ronda możliwe jest wydzielenie strefy przystanku przy głogowskiej, rozdzielenie wysepką prawoskrętu na Głogowskiej. Pasy ruchu są praktycznie jednokierunkowe, co powinno znacząco poprawić ruch na rodzie oraz zabezpieczyć przez kolizjami, czy wypadkami.

Przejście dla pieszych na Głogowskiej, gdzie każdy pas ruchu rozdzielony jest pasem zieleni – dlatego pieszy przechodzi przez jeden pas ruchu.

Co sądzicie o takiej koncepcji przebudowy Ronda Bankowego? Dobre rozwiązanie?




1 KOMENTARZ

  1. Popieram. Rozwiązanie bezpieczne i niepowodujące zaskoczenia konieczności zmiany pasa „w ostatniej chwili”.

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.