Dworzec Kolejowy PKP w Ostrowie Wielkopolskim

Według projektu przebiegu linii kolei dużych prędkości Ostrów Wielkopolski, został wykluczony z połączeń z Wrocławiem i Poznaniem. Władze miasta oraz powiatu chcą walczyć o zmianę koncepcji przebiegu proponowanych wariantów linii kolejowych.

Podczas dzisiejszej wspólnej konferencji prasowej prezydent miasta Beaty Klimek, starosty ostrowskiego Pawła Rajskiego i senator Ewy Mateckiej, zapowiedzieli walkę o zmianę zaprezentowanego 22 stycznia 2020 roku strategicznego studium lokalizacyjne Centralnego Portu Komunikacyjnego do którego mają przebiegać nowe linie kolejowe dużych prędkości.

– Poprzez proponowaną w tym projekcie lokalizację rozjazdów w Kaliszu w kierunku Poznania oraz w Sieradzu w kierunku Wrocławia, tracimy jako południowa Wielkopolska oraz Aglomeracja Kalisko-Ostrowska możliwość szybkiego kolejowego połączenia do Wrocławia, a co gorsza Ostrów Wielkopolski jako największy generator ruchu pasażerskiego ruchu kolejowego w regionie, traci bezpośrednie połączenie kolejowe dużej prędkości zarówno do Wrocławia, jak i stolicy Wielkopolski Poznania – mówiła prezydent miasta, Beata Klimek. – Dlatego sprzeciwiamy się dokonywanemu na naszych oczach rozbiorowi ostrowskiego węzła kolejowego.

Obecny projekt zastąpił wcześniejszą koncepcje połączeń kolejowych, która została kilka lat temu uzgodniona i gdzie toczyły się pierwsze konsultacje społeczne w tej sprawie.

– Podczas najbliższej sesji Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego chcemy przedstawić apel do premiera i ministra infrastruktury w sprawie zmian przebiegu planowanej kolei dużych prędkości – mówiła Beata Klimek.

Mają być zorganizowane również spotkania z samorządowcami z naszego regionu, parlamentarzystami aby przedstawić punkt widzenia Ostrowa oraz walczyć o zmianę przebiegu tras kolejowych.

– Ostrów Wielkopolski to stolica naszego powiatu, który liczy 160 tys. mieszkańców i to, o czym tutaj mówimy rzutuje nie tylko na rozwój Ostrowa Wielkopolskiego, ale również na rozwój całego powiatu – mówił Paweł Rajski, starosta ostrowski. – Nie muszę nikogo chyba przekonywać jak wielkie znaczenie ma dla nas połączenie z Wrocławiem i Poznaniem.

Paweł Rajski podkreślił również że ostrowska młodzież wybierając uczelnię wyższą stawia na studia we Wrocławiu lub w Poznaniu, a ta koncepcja pozbawia Ostrów takich połączeń.

– Proszę pamiętać, że Ostrów to również 140 lat tradycji kolejnictwa – mówiła Ewa Matecka, senator Koalicji Obywatelskiej i jej zdaniem nowa koncepcja, jest bardzo niekorzystna dla Ostrowa oraz wyklucza „około milionowy strumień pasażerów, którzy w ciągu roku korzystają z ostrowskiego węzła kolejowego”.

Mieszkańcy Ostrowa oraz regionu mogą również zabrać głos w tej sprawie. Rozpoczęły się bowiem konsultacje społeczne i mieszkańcy mogą zabrać głos w tej sprawie poprzez formularz pod adresem: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/formularz-kolej. Konsultacje potrwają do 10 marca 2020 roku. Trasa, o której mowa to ciąg nr 9, linia nr 85 (arkusz 5 oraz 6).




Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy. Dodaj swój....
Inline Feedbacks
View all comments