System kontroli dostępu wykorzystywany jest zarówno w gospodarstwach domowych, jak i firmach. Pozwala na ochronę mienia oraz kontrolę tego, kto oraz o jakiej porze wchodzi na objęty kontrolą teren – oraz kiedy go opuszcza.

Na czym polega elektroniczny system kontroli dostępu?

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, czym jest elektroniczny system kontroli dostępu (w skrócie SKD). Mówiąc najprościej, są to zintegrowane urządzenia:

  •   nagrywające,
  •   monitorujące,
  •   informujące o zagrożeniu.

Dzięki temu, iż jest to system powiązanych ze sobą urządzeń, można mieć pełną kontrolę nad tym, co dzieje się na terenie zakładu, biura, firmy czy domu. Pozwala to na zapewnienie bezpieczeństwa osobom przebywającym na danym terenie, jak również zabezpieczenie mienia oraz danych, które mogłyby dostać się w niepowołane ręce.

System kontroli dostępu w biurze

SKD może być wyposażony w elementy, które są skutecznym narzędziem w ręce właściciela firmy lub przedsiębiorcy. Karty bezprzewodowe dają możliwość imiennego kontrolowania, kto wchodzi na teren zakładu oraz go opuszcza. Pozwala to nie tylko na zapisywanie czasu pracy (w połączeniu z systemem RCP), ale też na ograniczenie dostępu do poszczególnych stref, w których powinny znajdować się wyłącznie osoby uprawnione. Tutaj wykorzystuje się także elektroniczne zamki, do których kod otrzymują wyłącznie pracownicy do tego upoważnieni.

Coraz częściej stosuje się systemy biometryczne. Pojawiają się w nich urządzenia skanujące twarz, linie papilarne, czy siatkówkę oka. To, co jeszcze kilka lat temu widzieliśmy w filmach science-fiction, już stało się rzeczywistością. Takie metody identyfikacji osób pozwalają na zapewnienie maksimum bezpieczeństwa na konkretnym obszarze – zarówno osób, mienia, jak i danych.

Maksimum bezpieczeństwa

Dbając o bezpieczeństwo, nie sposób zapomnieć o rozwiązaniach, które są podstawowym elementem ochrony i w bezpośredni sposób pozwalają zadbać o cenne dane czy materiały. Mowa tu przede wszystkim o sejfach. Choć nie są one bezpośrednio elementem systemu kontroli dostępu, zdecydowanie odnajdują w nim swoje miejsce. To sposób na dodatkowe zabezpieczenie cennych przedmiotów, dokumentów czy gotówki. Wykorzystywane są zarówno w biurach i firmach, jak i domach prywatnych. W zakładach pracy sprawdzają się też depozytory na klucze oraz różnego rodzaju skrytki – w mniejszych oraz większych rozmiarach.




0 komentarzy. Dodaj swój....
Inline Feedbacks
View all comments