Dzisiaj Urząd Miejski w Ostrowie opublikował kilka zdjęć z trwającego remontu na ulicy Kaliskiej. Pod postem na oficjalnym profilu prezydent miasta Beaty Klimek pojawiły się jednak komentarze krytykujące zakres tej inwestycji.

Jak czytamy na stronach Urzędu Miejskiego – Kompleksowa modernizacja ulicy Kaliskiej trwa. Zadanie obejmuje odcinek o długości 900 m od skrzyżowania z ulicą Harcerską aż do skrzyżowania z ulicą Nowa Krępa, a przebudowa rozpoczęła się na kolejnym fragmencie drogi. Wartość całej inwestycji to ponad 2,3 mln złotych. Obecnie jezdnia jest w kilku miejscach zwężona (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Grabowską w stronę skrzyżowania z ulicą Nowa Krępa), co utrudnia ruch samochodów. Prosimy jednak kierowców o cierpliwość i zrozumienie. Zakończenie prac zaplanowano na wiosnę. W sumie na 900 m, poza nową nawierzchnią, zmodernizowane zostaną chodniki, zatoki autobusowe, będą też ścieżki dla rowerów. Natomiast skrzyżowania zostaną tak przebudowane, by upłynnić ruch. Wyremontowane zostaną zjazdy do posesji, zatoki autobusowe oraz miejsca postojowe. Będą też nowe krawężniki i studzienki ściekowe. Wykonane będzie nowe oznakowanie poziome i pionowe. Zaplanowano także nasadzenia zieleni.

Pod postem na profilu Prezydent Ostrowa Beaty Klimek kilku mieszkańców wyraziło swoje niezadowolenie z zakresu prac. M.in możemy w komentarzach przeczytać:

  • Podczas remontu muszą być utrudnienia. Jednak to co będzie jak już ta firma która wygrywa wszystkie przetargi w Ostrowie upora się z tym zadaniem, to dopiero będzie cyrk. Zwężenia, anty-zatoki na głównej ulicy centrum to pomysł mający na celu utrudnienie poruszania się kierowcom nie tylko aut osobowych ale także komunikacji miejskiej.Kolejna nieprzemyślana decyzja p.rezydent.
  • Szerokość drogi po remoncie to jedna wielka porażka!
  • Przepisy przepisami, ale rozum też trzeba mieć. Jak na takich wąskich drogach komfortowo mają się mijać dwa autobusy już nie mówiąc o służbach ratunkowych. W Ostrowie nie potrzeba dużo, aby zatkać całe miasto. Jest kilka newralgicznych miejsc , które paraliżują pół miasta więc po co tworzyć kolejne. Chodniki i ścieżki rowerowe za to po zbóju, a tych rowerzystów to nie mamy tyle co w Holandii. Więc do projektowania też trzeba mieć mózg i rozsądek. Węższe drogi potencjalnie prowokują więcej niebezpiecznych zachowań i sytuacji. Na marginesie w interpretacji przepisów to nie można być świętszym od papieża..
  • A taka ładna szeroka droga była teraz będzie szeroka ale dla pieszych i to z dwóch stron xD
  • Modernizacja na wysokości przystanków to porażka. Ulica zwężona, dziura w drodze,, auta zaparkowane z dala od podniesionych krawężników bo inaczej drzwi nie otworzysz i jak dwa autobusy próbują dojechać do przystanku to cały ruch wstrzymany. Poprostu pogratulować wyobraźni osobie która to wymyśliła
  • Projektant szerokości ulicy też sobie nie oszczędzał lepiej żeby kierowcy się męczyli. Ścieżka rowerowa niedługo szersza od ulicy będzie
  • Zwężenie przy Dino i przy stacji Ochmann to nieporozumienie. Ten kto projektował przebudowę ulicy Kaliskiej powinien dostać medal za korkowanie i tak zakorkowanego już Ostrowa.
  • Fajnie, że remontowana jest ta droga, ale czy ktoś kto projektował ten remont przemyślał temat zatoczki do autobusów?? Chodzi o przystanek po stronie na przeciwko banku. Na tą chwilę wygląda to tak, że jeśli autobus stanie aby zabrać pasażerów to kierowcy skręcający w lewo z harcerskiej stoją na środku skrzyżowania ponieważ nie ma jak wyminąć autobusu ani nie ma jak ustawić się za nim …… dziwne.

Poniżej kilka zdjęć udostępnionych dzisiaj przez Urząd Miejski w Ostrowie.

A jak państwo oceniacie zakres robót na ulicy Kaliskiej. Będzie lepiej, czy zmiany które widzicie spowodują, że to miejsce jeszcze bardziej się będzie korkować, czy może nic się nie zmieni. Komentarze są do Waszej dyspozycji.

Zobacz również: Basen przy III LO po remoncie




7 KOMENTARZE

  1. Podobnej wielkości miasta mają albo budują szerokie, 4 pasmowe ulice. U nas odwrotnie, jak jest w miarę szeroka to należy ją zwężyć. Niestety nie wyglądamy jak miasto 70 tys, tylko jak miasteczko ok. 10 tys.

  2. Teraz na kaliskiej powinien być zakaz zatrzymywania i postoju bo inaczej to masakra już nie można swobodnie wyjechać z posesji bo jest bardzo ograniczona widoczność muszę pogratulować pomysłu modernizacji a może kaliska jednokomorowa??
    I to od samego skrzyżowania z alejami Słowackiego dlaczego nie ?? przecież u nas co jeden to lepszy pomysł….

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.