Zakupy online stają się coraz bardziej popularne, ponieważ są niezwykle wygodne. Niekiedy jednak zamówione produkty nie spełniają oczekiwań klientów. Zapewnienie im doskonałej obsługi zwrotów może mieć niezwykle pozytywny wpływ na wizerunek firmy, Sprawdź, jakie są nowe standardy sklepów internetowych w kwestii zwrotu towarów.

Wygodne zwroty to standard

Pierwszym krokiem w kierunku bezstresowych zwrotów jest umożliwienie klientowi skorzystania z nich bez wychodzenia z domu. Coraz więcej sklepów umożliwia odesłanie towaru kurierem, a niektóre z nich oferują nawet usługę odbioru przesyłki od drzwi klienta. Większość z nich stara się być na bieżąco z trendami w branży kurierskiej i  oferować wygodne zwroty także poprzez paczkomaty czy punkty partnerskie.

Ponadto proces odesłania produktów powinien być maksymalnie ułatwiony. Powszechnym udogodnieniem jest dołączanie do przesyłki formularza zwrotnego wraz z gotową etykietą. Sklepy mają świadomość, że klient powinien być w stanie przejść przez proces zwrotu towaru ze sklepu online bez większych problemów, nawet jeśli dokonuje go po raz pierwszy.

Szybkość to klucz do zadowolenia klienta

Nowoczesny e-handel to nie tylko bogaty asortyment i atrakcyjne ceny, ale również szybkość realizacji zwrotów. Współczesny klient ceni sobie czas, dlatego sklepy internetowe starają się sprostać jego oczekiwaniom, oferując ekspresowe zwroty i szybkie wysyłki nowych produktów. Sam widzisz, jak cenisz obsługę zwrotu w krótkim czasie i bycie informowanym o każdym etapie tego procesu. Szybkość zwrotów przyczynia się do wyższego poziomu twojego zadowolenia z usług sklepu online i wpływa na ocenę sklepu i chęć odwiedzenia go ponownie. W przypadku opcji wymiany produktu prawdopodobnie także oczekujesz możliwie jak najszybszego dostarczenia.

Transparentność procesu zwrotu

Duży nacisk w e-commerce kładzie się na zapewnienie klientom pełni kontroli nad procesem zwrotu i możliwości śledzenia jego postępu. Większość sklepów umożliwia teraz śledzenie statusu zwrotu za pośrednictwem ich strony internetowej lub e-maila. Nowe standardy sklepów internetowych zakładają, że proces ten powinien być transparentny i intuicyjny.

Firmy coraz częściej oferują czytelne instrukcje dotyczące zwrotów i wymiany produktów, a także udostępniają narzędzia online pomagające monitorować status zwrotu. Dzięki temu klient ma pewność, że cała procedura jest przejrzysta i bezproblemowa. Ponadto jasno przedstawiona polityka zwrotów oznacza mniej pytań do pracowników sklepu online. W ten sposób można zaoszczędzić sporo czasu, a często również i pieniędzy.

Te standardy przekładają się także na oczekiwania kupujących również w przypadku sprzedaży przedmiotów poza działalnością gospodarczą. Czy sprzedajesz kurtkę dziecka, z której wyrosło, przeczytane książki, czy rękodzieło – powinieneś zadbać o bezproblemową dostawę i dodatkowe usługi, jak śledzenie przesyłki.

Sprawdź ofertę Sendit skierowaną do klientów indywidualnych i dowiedz się, jak ułatwić sobie obowiązki związane z usługami kurierskimi. Wygoda, szybkość i transparentność procesu to elementy, których sam przecież oczekujesz od innych.




Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy. Dodaj swój....
Inline Feedbacks
View all comments